نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت یکی از عمل های دندانپزشکی است که مرحله به مرحله انجام میشود و این مراحل اغلب چند ماه طول می کشند. به طور کلی مراحل ایمپلنت دندان عبارتند از:

کشیدن دندان

گاهی چاره‌ای نیست! باید از دندان‌تان دل بکَنید، اگر نه دندان خراب می‌تواند آسیب را به باقی دندان‌ها سرایت دهد. شاید هم عفونت لثه شما را وادار کند که دست به کار کشیدن دندان شوید! در هر دو صورت شما دندانی را از دست خواهید داد. اجازه بدهید دندانپزشک کارش را انجام دهد و دندان لق را بکشد و دور بیندازد. او برای شما سورپرایز ویژه دارد: یک دندان نو!

پیوند استخوان و کاشت پایه ایمپلنت

حالا که دندان ناسالم بی‌هیچ آسیبی به بافت فک و لثه از بین رفت، نوبت پیوند استخوان ایمپلنت است، البته نه در همه موارد! این‌جور وقت‌ها که استخوان تحلیل رفته و پیوند استخوان ضروری‌ست، دندانپزشک دست به کار یک جراحی مختصر می‌شود. این‌طور جا را برای جاگذاری ایمپلنت در استخوان باز می‌کند. اول، ایمپلنت را در محل استخوان تحلیل رفته پیچ می‌کند و بعد یکی از انواع پودرهای پیوند را روی استخوان تحلیل رفته و ایمپلنت می‌ریزد و دربِ ایمپلنت را می‌گذارد تا چیزی توش نرود.

رشد و ترمیم استخوان

3 ماه فرصت دارید تا استخوان پیوند خورده، ترمیم شود و رشد کند. وقتی استخوان خوب پیوند خورد، درب ایمپلنت را بر می‌دارند و رویش Healing abutment را متصل می‌کنند.

انتخاب رنگ و قالبگیری

رنگ ایمپلنت را معلوم کنید، قالب بگیرید و برای لابراتور بفرستید! البته نه خودِ خودِ شما، پزشک معالج‌تان! به مدت یک هفته، با کمک اسکنر دیجیتال و دستگاه تراش و ساخت در لابراتوار مرحله قالبگیری کامل می‌شود.

کارگزاری ایمپلنت 

سورپرایز این‌جاست: وقتی روکش ایمپلنت را بر abutment می‌بندند.

تبریک! شما یک دندان نو در دهان دارید!

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

پیش‌تر نیز اشاره شد که ایمپلنت دندان تقریبا به کار درصد بالایی از داوطلبان و متقاضیان این روش از کاشت دندان می‌آید! حتی کسانی که از دیابت و بیماری‌هایی از این دسته رنج می‌برند و یا آسپرین و داروی ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند، می‌توانند با نظر پزشک از این روش بهره ببرند. با وجود این تعداد بسیار کمی از مراجعین هستند که بهتر است از درمان ایمپلنت پرهیز کنند:

  • کسانی که دوران بارداری را از سر می‌گذرانند.
  • افرادی که تحت درمان رادیوتراپی در ناحیه فک و دندان بوده‌اند و یا در طولانی‌ مدت درمان بیس‌فسفونات را تجربه کرده‌اند.
  • کسانی که سیگار می کشند
  • کسانی که دیابت کنترل نشده دارند
  • کسانی که پوکی استخوان دارند

اگر از جمله این افراد نیستید، خیال‌تان راحت! ایمپلنت دندان آب در دل‌تان تکان نمی‌دهد. کافی است پزشک مجربی پیدا و زیر نظر او از میان انواع مختلف ایمپلنت دندان، یکی را انتخاب کنید و هزینه‌های درمان را بسنجید. دست به کار شوید!

منبع:www.zhaleimplant.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: